Dag 1 - Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stan Megens - WaarBenJij.nu Dag 1 - Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stan Megens - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Buenos Aires

Door: Stan Megens

Blijf op de hoogte en volg Stan

04 Februari 2018 | Argentinië, Buenos Aires

Na diverse vragen over het volgen van mijn verblijf in Argentinië overwoog ik al om iets bij te houden, al dan niet gewoon voor mezelf. Daarnaast wordt het hier aangeraden om je goede telefoon lekker thuis te laten, waardoor ik waarschijnlijk veroordeeld ben tot een ouder gehavend model met slechts nog een selfie-camera: tot zover Snapchat. Zojuist heb ik een 22 jaar oud reisverslag teruggelezen van goede (en goeie) kennissen Ine en Jan, toen ook reizend door Buenos Aires, en toen was de keuze natuurlijk snel gemaakt. Via dit kanaal zal ik iedere paar weken (geen flauw idee) wat verhalen en foto’s delen, maar allereerst even een uitleg voor de mensen die nog niet weten wat ik hier allemaal ga uitvoeren.

Als onderdeel voor mijn masteropleiding (OML) in Eindhoven is het gebruikelijk om een half jaar in het buitenland te gaan studeren. Na goede verhalen van mijn voorgangers neigde ik al vrij snel naar Buenos Aires, Argentinië en zo geschiedde. Aangezien de colleges de komende maanden in het Spaans zullen zijn is ook een cursus Spaans niet onverstandig, en dat staat er voor de komende drie weken (iedere middag vanaf 13 uur) op het programma. Aansluitend zullen Lotte en ik samen de zomervakantie vervolgen in Chili, Bolivia (daar sluit Fer ook even aan) en Peru. Kortom, geen slechte vooruitzichten!

Dag 1 – El primer dia

Ons appartementje in Eindhoven gaat de komende zeven maanden in onderhuur, aangezien ook ons Lotte d’r reisagenda goed gevuld is, waardoor we alle rommel van een jaar sparen tijdelijk op onze ouderlijke huizen moesten stallen. Ondanks enkele tentamens hadden we nog zo’n 24 uur om dit te bewerkstelligen, en het liefst natuurlijk nog met wat kwalli-time samen met mijn schat, die ik (slechts) acht weekjes moet missen. De strakke planning werd echter precies gehaald, dus we konden op naar Schiphol voor het laatste avondmaal (zie foto 1) en een biertje. Daar na zeven keer zwaaien (Fer!) met een beetje spanning maar vooral veel zin aan mijn directe KLM vlucht van 13 uur begonnen. Na een filmpje, twee lieve kaartjes, wat slechte uurtjes slaap en de laatste Hollandse stamppot maaltijd geheel zonder problemen geland, na geduldig wachten voor paspoortcontrole en bus en een laatste trektocht met al m’n bagage door het park en mijn straat (huisnummer 2353) uiteindelijk goed aanbeland op mijn adres voor (waarschijnlijk) de komende maanden: Fray Justo Santa Maria de Oro 2353, Palermo.

Het huis is nog vrij leeg, het is hier nu zomer(vakantie) en het semester begint pas echt in maart. Ik had dus alle keuze, en heb daardoor gelukkig een kamer met een twijfelaar, kastruimte, een bureau en uitzicht op het zwembad in de tuin. Kan slechter al zeg ik het zelf. Het is goed dat mijn hygiëne standaard de laatste jaren goed naar beneden is bijgesteld, en door een gebrek aan sloten wordt ook mijn vertrouwen in de medemens meteen getest. Met als voornaamste regels; ‘geen gasten op de bovenverdieping’ en ‘direct na het eten de afwas doen als je iets vies maakt’ was het meteen even slikken, maar als ware kameleon pas ik me natuurlijk graag aan.

Teenslippers, sportbroekje, insmeren(!), zonnebril en tanktop en mijn eerste rondje door de wijk op zoek naar water, bier en meloen. Bij terugkomst al uitgenodigd voor een barbecue, en tot mijn verbazing begon deze direct (12 uur ’s middags). Na een duik in het zwembad kwam er al een gin&tonic mijn kant op, de toon was duidelijk gezet. Een tiental vrienden van de huisbaas (een hele chille vent die achterin de tuin woont) kwam gedurende de middag rustig binnendruppelen, en ook huisgenoten Leon (Zweden) en Juán (elders in Argentinië) sloten graag aan.

Naast het heerlijke vlees en voldoende vocht was het vooral de sfeer die helemaal top was (zie foto 2). Iedereen bleek erg gastvrij, oprecht geïnteresseerd en behulpzaam om Leon en mij wat Spaans bij te brengen, waarin we dan ook bijna de hele middag gebrekkig hebben gecommuniceerd: Muy bien! Als het komende semester ook maar half zo goed is als de eerste dag, dan ben ik een heel gelukkig mens. Zo maar eens afkoelen in het zwembad, hopelijk schopt Feyenoord er nog eentje in, tot schrijvens!

  • 05 Februari 2018 - 22:38

    Jan Van Eerd:

    Bofkont.
    Geniet van elke straat, ga uren hangen in parken luister daar naar de tango uit transistorradiootjes. Shoppen, koffie drinken. Steek de avenida de 9 julio in 1 keer over. Heerlijke stad. En die gastvrijheid ja dat herkenning wel. Maar dat had je gelezen. Leuk dat mijn verslag je heeft gestimuleerd. Dat schrijven dat gaat jou wel lukken. Groetjes en disfruta lo. Of zoiets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Stan

Actief sinds 10 Dec. 2019
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 7174

Voorgaande reizen:

10 December 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

10 December 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

04 Februari 2018 - 31 Augustus 2018

Buenos Aires

Landen bezocht: